Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







torsdag den 24. november 2011

Uglerne er kommet.......

Så har uglerne blevet færdige.
Jeg fandt en rigtig fin blok med hæklerier på http://www.moster-lene.blogspot.com/. her er nogle sjove hækleopskrifter bla denne fine lille ugle-møntpung. jeg havde ikke noget brunt garn, så den blev lilla.....

Så blev den videre udviklet til et lille etui til en telefon. Størrelsen passer til en Iphone (men sådan en havd jeg ikke) da jeg skulle fotogtafere.
Telefon-uglerne er hæklet i almindelig bomuldsgarn.
Kroppen er startet med 15 luftmasker.
Hækl fastmasker i hver luftmaske og 4 fastmasker i samme maske i den sidste luftmaske , derefter tilbage "på den anden side af luftmaskerne og 4 fastmasker i samme maske i den anden ende.
Hækl så fastmasker i alle fastmaskerne og 3 gange 2 masker i hver ende.
Derefter bare rundt til uglen har en passende størrelse.
Den ene ugle er lukket med lynlås, den anden ned magnetbånd syet under foret.....
Håber andre kan bruge ideen....
Lige et lille kig til mit knipleri også. Det går langsomt og forsigtigt fremad.

I aften skal jeg til hyggeaften med Hedensted Quilterne.
Her er vi ca 30 damer i alle aldre og på alle niveauer, der hygger os med at sy patchwork (og drikke kaffe og snaaakke). Det er min ugentlige legeaften, som jeg sætter meget pris på.

HUSK kun 1 måned til jul.......
Har faktisk købt kalenderlys, og overvejer at tænde det allerede nu, så vi kan nå ned til tallene til den 1. december. Det er stressende at være bagefter allerede den 1., dec.....

2 kommentarer:

  1. Jeg arvede for længe siden min Farmors kniplebræt og prøvede det dengang. Det var ikke så almindeligt for en pige i starten af tyverne at gå til knipling, så jeg var den absolut yngste på holdet. Det er superhyggeligt og meditativt, da man ikke kan tænke på så meget andet. Siden har jeg ikke gjort noget ved det desværre. Men mindes det stadig med glæde. Måske skulle jeg prøve igen....

    SvarSlet
  2. Hej Anne. Tak for din kommentar. Oprindeligt har jeg arvet mit kniplebræt efter min mor, som var enormt dygtig og aktiv til hun var 87 år. Det har så stået nogle år, før jeg sidste år begyndte selv at kniple. Ja det er rigtigt at det er mediativt, idet man faktisk bare skal kunne tælle til 4.....
    Knipling kræver noget samlet tid og enormt meget tålmodighed....., og ingen børnebørn til at blande pindene...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...