Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







tirsdag den 11. december 2012

Lidt mere jul.....


Så kom der lidt mere julepynt frem, det er jo den 11. december...

Hvorfor det?????

Jo for da jeg var lille pige hjemme måtte der ikke julepyntes før efter min kære moster Gerdas fødselsdag, og det var den 10. december, så den 11 december var en dag der blev set hen til...


Kransen herover (og dens makker) og juletræerne er ting jeg har syet for mange år siden, da jeg var helt ny med patchwork, men er alligevel ting, som jeg stadig nyder nyder at tage frem hvert år, og hænge op i mine vinduer i TV stuen.

Og jo vinduerne er nypudset....

Den dejlig vintersol er så afslørende.






Disse 2 fine små hjerter lavede jeg sidste år.
Historien om dem kan du se her.

Jeg er stadig lige glad for dem og synes de passer perfekt til "deres plads"


2 kommentarer:

  1. Hejsa
    Rigtig flot julepynt du har lavet, kan jeg være så heldig at du kan huske hvor mønsteret på juletræerne er købt, dem kunne jeg godt tænke mig at lave.
    Hilsen http://sjovoghobby.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Jeg har fået det af en veninde som kopi. Jeg kan huske, jesg tog nogle gevaldige livtag med det, for det var tegnet så mange gange, at det ikke længere var symetrisk, og ingen havde fortalt mig, at man skulle huske at spejlvende skabelonerne til for og bagside..... Ja man lærer jo af alting.... Jeg tror da bare, du kan tegne et på fri hånd, der ligner og sy efter....

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...