Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







tirsdag den 15. januar 2013

Halløj til en hyggelig ven......


... ja, mit knippelbræt er kommet frem i lyset igen.

I aftes var jeg til kniplingskursus for første gang i et år.
I Glud, hvor jeg gik før, var der undervisning 5 gange 6 timer i løbet af en sæson, men jeg har pga alt mit stævneplanlægning, været så uheldig at jeg kun kunne komme 2 udaf 5 gange, og det er jo ikke sjovt.
Nu er jeg begyndt i Hedensted, hvor man knipler 10 gange 3 timer, så er ulykken ikke så stor hvis jeg ikke kan komme en enkelt gang.



A
ftenen var smadder hyggelig (selvom jeg var "ny pige i klassen"). Glæder mig allerede til næste mandag....

På kniplebrættet er en lille fin blonde, som skal være meget længere.
Så må vi se hvad den kan bruges til....

2 kommentarer:

  1. Åh ja det har jeg også prøvet for mange år siden. Det var så hyggeligt. Glæder mig til at se hvad du finder på at bruge dit arbejde til

    SvarSlet
  2. ej, hvor giver det gode minder at se et kniplebræt. Min bedstemor (som jeg desværre ikke har mere) var MEGET skrap til det der kniplehalløj - hun lavede det fineste julepynt til alle i familien. Det er det flotteste julepynt jeg har og helt unikt....der er jo ingen andre der har det :0)
    Min mor har arvet alle tingene og vil gerne igang med at lære det på et tidspunkt. Hvor går du? Hvad koster det? og har du evt et tlf.nr eller en mail adresse?

    Mvh Signe

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...