Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







tirsdag den 8. januar 2013

UFO #4 er landet......


Jubiii, hvor dejligt.
Årets første UFærdige Objekt, har skiftet status til et FuldFærdigt Objekt.

Det er en trøje strikket i Hjertegarns Ragg-strømpegarn efter mønster no. 98568.

Den har været undervejs rigtig længe (vist 2 år), fordi jeg var igang med at lave om på mønsteret.

Jeg kan ikke fordrage at montere, så "kroppen" er strikket i et stykke, og ærmerne på fire pinde. Det gik galt for mig med at holde styr på snoningerne på hver anden og hver fjerde pind og udtagningerne på hver sjette pind i ærmerne.



M
en igennem kom jeg, og er faktisk helt tilfreds, den passer perfekt i farven til et par cowboy-bukser, som er noget jeg bruger rigtig meget.

Nu har den været en tur i vaskemaskinen, for snoninger trækker sig rigtig meget sammen, men nu tror jeg den er fin, når den er tør.

Farven er mere lyseblå end billedet viser, men sollys i disse dag er en mangelvare.

Om jeg kan finde flere UFO'er????

Tja, det må jeg jo nok indrømme, (jeg skal bare lige bestemme hvilken jeg skal i gang med....)



2 kommentarer:

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...