Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







søndag den 28. april 2013

Kunsten at tæmme "uopdragne" ugler.

I denne uge har projektet gået på at "lege med ugler"



Dette stof var klar, vasket, tumblet og strøget, og jeg var så klar, men da uglestoffet skulle skæres, fandt jeg ud af at uglerne var skæve (altså trykningen af stoffet)








Og nej, jeg er ikke fuld, her er stoffet lagt op på den ternede skæreplade- uglerne er lige - men kanten (revet - trådlige) tja, hmmm.


Jeg måtte derfor opfinde et begreb, kan man kalde det "ugle-lige", ellers blev alle firkanterne da utålelige at se på.

Hvad gør I, som er drevne "i stoffer", i sådanne tilfælde????

Nu er projektet færdigt, og jeg er rigtig godt tilfreds med det, selvom jeg også måtte opfinde en "Stof-forlænger-bredde-øger", der manglede jo lige en lille strimmel, som projektet udviklede sig, men det løste sig også.
Billeder kommer når gaven er afleveret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...