Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







tirsdag den 13. januar 2015

Hvor meget "knald" kan man klare på en gave.....

.... her er "knald" = selvskabte fejltagelser/forhindringer.......
Det her er vores svigerdatters "rigtige" fødselsdagsgave et sjal strikket efter eget valg.
Mønstret er fundet hos Garnstudio og strikket præcis efter mønstret, dog på 1/2 nr grovere pinde.

Men sikkert af den grund manglede der lidt garn..... og her begynder "det sjove"

Det meste strikkede jeg mens vi var på Skagen i november, og manglede en lille smule, som jeg bestemte, jeg kunne strikke mellem jul og nytår..... Men som I ved løber fridagene, og straks efter nytår tog jeg fat, dog havde jeg ikke set at det (farvede) garn var strikket op på nær 30 cm..... Fat i min søde garnpusher på nettet, men ak og ve garn i restordre.... Da garnet kommer har jeg bestilt en forkert farve....Arggg, det går det jo ikke hurtigere af...... nu med rigtig farve... færdig og indpakket....
Det er jo ikke "rigtig fødselsdag" før på mandag....
For at gøre "den lange kant" lidt pænere, har jeg lukket af med en "heste-tømme", det blev..... når jeg selv skal sige det..... ret fint.....

og så blev den teknik også afprøvet..

Næste projekt på pindene er en hue til et barnebarn med kolde ører.....

Farve indiskutabel: LILLA

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...